Monday, September 5, 2011

Penyesalan lan lan

Semua orang pasti penah asa menyesal dalam hidup cdak nk..x kira la menyesal sebab apa pun..pie yang pasti paling banyak penyesalan kita disebabkan oleh salah polah keputusan..mungkin faktor ketidak matangan dalam menilai which 1 yang bagus untuk dirik kedirik..
Orang salu padah xpa mun polah kesalahan,8 least dapat belajar dari kesalahan..pie asanya sapa la yang rajin mok polah munasabah dirik.Kita mesti akan buat derk jak and setiap kali kita juak la kita akan polah kesilapan yang berulang kali..Ikrar tahun baru yg konon nya akan menjadi lebih baik ya hanya akan menjadi omongan kosong.
Dan akhirnya,terjadi gik la sesi PENYESALAN ya,yang x akan berhenti sampey bila-bila.Sesi penyesalan tok dah menjadi kebiasaan dalam kehidupan manusia.Asanya,dlm seari mesti da jak yang tak org asa nyesal nak..
CONTOHNYA LA:
Nyesal knak makan nasi goreng cina instead of nasi goreng seafood..nyesal sebab tga kawan makan ya lbh berselera gik dari kita..erk??..
Kekedang kita x la nyesal ney..perasaan tamak dan nafsu yang lebih control drik kita lebih dr perasaan bena kita..
So,bila difikir-fikirkan x guna juak menyesal atas benda yang dah berlaku.Just accept jak semua ya.
X payah susah-susah mok fikir benda yang dah lepas..Jiwa pun x sakit nak?hehehe..
*tok hanya kesalan yang x penting k!mun part dosa2,pandey2 la munasabah dirik..mbak2 taubat..>.<





p/s:tajuk penyesalan lan la..da lan lan coz mok mengambarkan betapa kesal..hahaha..bukan nama org yang nyesal ya lan ah..

No comments:

Post a Comment